Vi støtter NorSA

Publisert av Ingrid Aarnes den 15.02.22. Oppdatert 26.04.23.

Sør-Afrikaforeningen støtter NorSA sitt viktige arbeid for familier og barn i Sør-Afrika.
Hovedfokuset til organisasjonen er å endre skjebnen til familier og barn i nød. NorSA jobber med utvikling og drift av lokale prosjekter som investerer i barns liv og sikrer at de får muligheten til å utvikle sitt fulle potensial.

I 2022 støttet Sør-Afrikaforeningen NorSA med 75 000 NOK. Dette var takket være medlemskontingenten til foreningen vår, samt iherdig innsats på treff med både NorSA løp og loddsalg. Dette ble tatt vel imot: 'It was a huge blessing for us and we want you to know that we appreciate your involvement and support of our work.'

Pengene går direkte til å støtte oppunder NorSA sitt senter for barn, der de har et trygt sted for å gjøre lekser og være etter skoletid. Her får de servert varm mat en gang om dagen, og er i kontakt med trygge voksne som kan hjelpe til med skolearbeid. Det er også arbeid med å støtte foreldrene i deres rolle, slik at hele familien får hjelp. Les mer om dette i takkebrevet fra NorSA som du finner her på siden.

Ønsker du å støtte NorSA sitt arbeid? Vipps til 559296 og merk med NorSA.

NorSA community care

South African Association.pdf